پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
93747
-
الف
+

شبکه «آی‌فیلم 2» افتتاح شد

شبکه تلویزیونی «آی‌فیلم 2» صبح امروز رسما آغاز به کار کرد.

شبکه تلویزیونی «آی‌فیلم 2» صبح امروز رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش آی‌فیلم، شبکه «آی‌فیلم 2» در آستانه فرا رسیدن عید نوروز و به عنوان نماد اشتراک فرهنگی و آیینی ملت های ایران، افغانستان و تاجیکستان افتتاح شد.

در این مراسم «دکتر علی عسگری» رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، «پیمان جبلی» معاونت برون مرزی صدا و سیمای ایران، «مهدی مجتهد» مدیر شبکه آی فیلم، «ناصر حجازی فر» مدیر تلویزیون آی فیلم2 و شماری از فعالان فرهنگی و هنرمندان افغانستانی حضور داشتند.

ابتدا ناصر حجازی‌فر مدیرکانال آی فیلم2  به معرفی اهداف و ساختار این کانال به عنوان کانال فیلم و سریال خانواده پرداخت، سپس مولوی سروری از فرهیختگان وعلمای به نام اهل سنت افغانستان ضمن تبریک بابت افتتاح کانال آی فیلم2 طی صحبت هایی گفت: ما با ملت جمهوری اسلامی ایران مشترکات زیادی داریم، زبان مشترک، دین مشترک، رسم وعادات مشترک، تاریخ وتمدن مشترک ومراودات چندین هزار ساله. درکشورما  ازهرات تا غزنه  وتا مزار شریف ما به چنین شبکه ای احتیاج داریم... درکشور ما بیش از 100 کانال رادیویی وتلویزیونی فعالیت دارند که بیشترشان همان آئین و فرهنگ غرب را تبلیغ می کنند ولی ما مسلمانیم، دشمن ما مشترک است وما باید به ریسمان الهی چنگ بزنیم. ودرکشورهای افغانستان، تاجیکستان وایران این تمسک واجب است، خواهش ما اینست که این گونه شبکه ها که با آئیین اسلام برابراست، بیشتر شود.

همچنین دکتر «علی عسگری» در مراسم افتتاحیه این شبکه گفت: امیدوارم این شبکه کمربندی برای ارتباط بیشتر کشورهای فارسی زبان منطقه باشد درچندماه گذشته یک ابتکار عمل جدیدی در معاونت برون مرزی شکل گرفت که بتوان از گنجینه غنی فیلم و سریال ایران در حوزه تمدن فارسی زبان استفاده شود و این کانال تاسیس شد و آی فیلم 2 می تواند یک زنجیره ای برای همه کشورها باشد و تاثیرات گسترده ای داشته باشد.

وی در ادامه افزود: درراستای بیشتر کردن شبکه ها  ما به غیر از برون مرزی حدود 166 شبکه تلویزیونی داریم که می تواند برای منطقه فارسی زبان مفید باشد و باید تلاش کنیم که این را درمعرض دید آنها قرار دهیم  که استفاده کنند. این قدم اول است که با شروع اینکار آن مطلب را کلید زدیم. وکشورهای فارسی زبان منطقه از طریق ماهواره بدر 5 بتوانند از برنامه های شبکه های ایران استفاده کنند؛ همچنین امیدواریم با این شبکه سدی بزنیم درمقابل تهاجمی که دراین منطقه از سوی غرب تحمیل می شود. واین اقدام کمکی کند تا بتوانیم از فرهنگ وهویت خودمان دراین منطقه فارسی زبان حفاظت ومراقبت کنیم.

پیمان جبلی معاون برون مرزی صدا و سیمای ایران نیز طی سخنانی راه اندازی آی فیلم 2 را تحفه رسانه ملی به تمامی فارسی زبانان جهان خصوصا کشورهای همسایه دانست.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم این حسن ختام سال 96 برای حوزه برون مرزی نقطه آغازی باشد برای پروژه های آتی وپرکردن خلاءهایی که درطول سالیان طولانی داشتیم ونیز نقطه آغازی برای راه اندازی وقدمهای بلند تر درحوزه رسانه ملی باشد.

جبلی در این مراسم اظهار داشت: تاسیس کانال آی فیلم2، عیدی معاونت برون مرزی رسانه ملی ست به ملت بزرگ افغانستان ، تاجیکستان وازبکستان وهمه ملتهای بزرگی که دراین منطقه دارای فرهنگ وتمدن فارسی هستند. امیدوارم این شبکه مایه خیرو برکت باشد بین ما و 120 میلیون مخاطب فارسی زبان که  دراین مناطق هستند. مخاطبان مستقیم این شبکه مردم افغانستان، ازبکستان، تاجیکستان، پاکستان وتاحدودی هندوستان، چین، ترکیه وعراق فرض شدند  و تمام فارسی زبانان کل دنیا بطور غیرمستقیم نیز مخاطب این کانال خواهند بود.

معاون برون مرزی خاطر نشان کرد: علیرغم تمام تلاش های قدرتهای استعماری درسده های اخیرکه قصد داشتند فرهنگ وتمدن فارسی را ازکشورهای منطقه سلب کنند، ولی فرهنگ فارسی جزء جدایی ناپذیراین منطقه است ودومین زبان جهان اسلام، زبان فارسی است. تمدن نوین جهان مدیون تمدن ایرانی فارسی است و وظیفه ما بعنوان اعضای این خانواده بزرگ که با افتخارایرانی وفارسی زبان هستیم اینست که این تمدن بزرگ واصیل وریشه دار را ترویج دهیم.

لازم به ذکر است، شبکه تلویزیونی آی فیلم از ابتدای تاسیس تاکنون با ابتکارات خویش توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند و نقش خود را در ارتقای فرهنگ و هنر جامعه ایران و بلند بردن درک و سلیقه مخاطبان خویش به خوبی ایفا کرده و در7 سال فعالیت خود، توانسته است از اعتبار خوبی در میان مخاطبان برخوردار گردد.

حال به دنبال استقبال گسترده افغانستانی ها و مهاجرین مقیم ایران و فارسی زبانان دیگر کشورهای آسیای مرکزی  از شبکه آی فیلم، کانال «آی فیلم2» راه اندازی گردیده است.

این کانال برون‌مرزی ایران قرار است در کنار کانال‌های عربی و انگلیسی آی فیلم، برنامه های این شبکه ویژه را در حوزه فیلم و سریال قوت بخشیده و در راستای تقویت و ترویج اشتراکات فرهنگی در کشورهای هم‌زبان همسایه گام بردارد.

گفتگو با هنرمندان و بازیگران سینما و تئاتر ایرانی و افغانستانی و تاجیک، برنامه تعاملی با مخاطبان (پنجره)، پشت صحنه فیلم، سریال و تئاتر و بررسی فیلم هایی که از شبکه «آی فیلم» منتشر می شود، از جمله برنامه های آی فیلم 2 می باشد.

برنامه های این کانال تلویزیونی در حال حاضر به صورت 24  ساعته در حال پخش است و علاوه بر شبکه های کابلی  «شاهین»، «کابل استار» و مکرویان 1،3 و 4 از طریق ماهواره‌های یاهست(سیمبل ریت: 27500، اف آی سی: 4/3، فرکانسی: 10721(مگا هرتز )، قطب: افقی ) و موناکوست( سمبل ریت: 27500، اف آی سی: 4/3، فرکانسی: 10721(مگا هرتز ) قطب: افقی) قابل دریافت است.


ه خ/ ص گ

نظر شما
ارسال نظر
نورالدین گلزار نیما گلزار فرزانه

با سلام از شبکه خوب شما.. پارسال فیلم های بسیار زیبا و خنده دار نشان می دادید ولی امسال نشان نمی دهید. من چندبار درخواست کردم که دوباره فیلم های. سه در چهار دردسر های عظیم وضعیت سفید متهم گریخت را نشر کنید ولی انگار به پیام ما چندان اهمیتی ندادید لطفا این فیلم هارا دوباره نشر کنید وبه نظرات ما احترام بگذارید

مریم

سلام لطفا سریال غریبانه به کارگردانی قاسم جعفری رو پخش کنید

سیما

سلام لطفا سریال غریبانه رو پخش کنید

مدینه

سلام لطفا سریال غریبانه رو پخش کنید

علیزضا

سلام لطفا سریال غریبانه رو پخش کنید

اردشیر

سلام لطفا سریال غریبانه رو پخش کنید

اردشیر

سلام لطفا سریال غریبانه رو پخش کنید

رضا عبده پور

با تشکر از برنامه هاتون لطفا سریال های طنز هم بزارید متهم گریخت خانه به دوش سه در چهار و....

پژمان اسمعیل سی بنی

درخواست پخش سریال یکی مثل من را دارم.

ملکا حسینی

عالیه

جوزانی

سلام لطفا سریال غریبانه رو پخش کنید

Maryam

در خواست پخش سریال غریبانه به کارگردانی قاسم جعفری رو دارم لطفا پخشش کنید

محمد تقدسی

با سلام اگه میشه امکان دریافت کانال آی فیلم 2 را بر روی دستگاه های دیجیتال فراهم کنید تا همه مردم بتونند استفاده کنند مخصوصا مهاجرین داخل ایران. ممنون از آی فیلم.

داوود نژاد

سلام لطفا سریال غریبانه رو پخش کنید

مصطفی

سلام لطفا سریال غریبانه به کارگردانی قاسم جعفری رو پخش کنید

حسن قاصر

سلام ممنون از شبکه خوبتون فقط اگه زحمتی نمیشه فیلم پایتخت 1تا 5را پخش کنید ممنون از شبکه خیلی خوبتون عزیزان😗

مصطفی احمدی از مزار شریف

تشکر از شبکه خوبتان من درخواست پخش سریال پایتخت رو از شما دارم

محمدمهدی وحدانی

باسلام خدمت دست اندرکاران شبکه آی فیلم 2لطفاسریال های نقطه چین وپاورچین به کارگردانی مهران مدیری راپخش کنید.بابت سریال پس ازباران هم ممنونم .باتشکر

نرگس

سلام لطفا سریال غریبانه رو پخش کنید